Blokování objednávek a nahrazení obrázků
Fotoportál nabízí několik způsobů, jak kontrolovat objednávky zákazníků. Objednávky mohou být buď automaticky přeneseny do našeho systému, nebo je můžete uvolnit ručně.
Pokud obrázky před objednáním nezměníte, bude pro výrobu použito původní rozlišení, které jste nahráli. Případně máte dvě možnosti blokování objednávek. Obrázky můžete před objednáním vyměnit za obrázky s vysokým rozlišením, nebo můžete každou objednávku schválit ručně bez výměny obrázků. Obě možnosti můžete dokonce kombinovat.
Portál Photo Portal vám poskytuje flexibilitu, díky které můžete řídit své zakázky tak, jak chcete, a zajistit si tak nejlepší výsledky.
Výměna obrázků před objednáním
Díky této možnosti můžete ušetřit čas při úpravách fotografií a místo při nahrávání souborů. Umožňuje nahrát snímky bez úprav a v nízkém rozlišení jako náhled. Po vytvoření objednávky můžete před jejím schválením nahrát finální obrázky upravené a ve vysoké kvalitě. Tuto možnost najdete v nabídce Nastavení prodeje Vámi vybrané galerie.

Je třeba aktivovat Vyměňte obrázky před objednáním možnost . Tímto způsobem obdržíte oznámení o změně obrázku při vytvoření objednávky. Po aktivaci musíte kliknout na Uložit.

Když zákazník dokončí nákup z této galerie, obdržíte e-mail s oznámením o objednávce. Chcete-li ji zpracovat, můžete kliknout na uvedený odkaz nebo se přihlásit na fotoportál a přejít na stránku Správa objednávek v rámci Prodej.

Zde naleznete objednávku, kterou váš zákazník učinil, se stavem Čekání na obraz produkce. Pokud na ni kliknete, zobrazí se všechny podrobnosti objednávky.
Všimněte si, že pokud zákazník zvolí možnost předplacení objednávky, musíte nejprve vyměnit obrázky. Teprve po dokončení tohoto kroku bude zákazníkovi odeslán e-mail s údaji o platbě předem, protože do té doby nelze objednávku zpracovat.
Upozorňujeme, že tato funkce se nevztahuje na objednávky typu Stáhnout vše - digitální soubory, ale vztahuje se na jednotlivé objednávky digitálních souborů ke stažení.

Zde je třeba nahrát upravené, vysoce kvalitní soubory pro tisk. V případě, že je ještě nemáte vyretušované, můžete si stáhnout soubor CSV, který obsahuje názvy souborů fotografií. Budete jej muset zkopírovat a vložit do softwaru, který jste si vybrali pro retušování fotografií, například do programu Lightroom. Všimněte si, že v případě programu Lightroom musíte do pole filtru zadat názvy souborů oddělené čárkou. Jako tento příklad: wedding_01.jpg, wedding_04.jpg, wedding_02.jpg, wedding_05.jpg, wedding_03.jpg. Tím se otevřou pouze obrázky, které si klient vybral, a ušetříte tak spoustu času při hledání souborů.

Pokud jste je již vyretušovali, stačí je pouze nahrát. Můžete je nahrát po jednom klepnutím na tlačítko Nahrát obrázek v každém z nich. Upozorňujeme, že původní obrázek musíte vždy nahradit jiným obrázkem, který zachová původní poměr stran.
Pokud je na stránce Nastavení prodeje aktivována funkce Povolení úprav/ořezávání obrázků, nebude možné vyměnit obrázek za upravený ořez provedený zákazníkem, protože by to mohlo vést k chybám.
V případě, že se vaše finální soubory určené k nahrání jmenují stejně jako soubory, které mají být nahrazeny, můžete je nahrát všechny najednou kliknutím na tlačítko Hromadné nahrávání všech obrázků.

Po nahrání se stav obrázků odpovídajícím způsobem změní.

Kliknutím na nástroj Upravit zobrazíte porovnání původního obrázku a nahraného obrázku.

Chcete-li dokončit objednávku, stačí kliknout na tlačítko Uvolnění objednávky k výrobě. Po návratu do Správa objednávek, uvidíte, že stav objednávky byl aktualizován.

Ruční uvolnění objednávky
Pokud jsou snímky nahrané do všech vašich galerií finální, vyretušované, vysoce kvalitní soubory a chcete každou zakázku schválit ručně, můžete snadno aktivovat i tuto možnost. Stačí přejít do nastavení prodeje a vyúčtování v rámci tzv. Prodej a aktivovat možnost Manuální uvolnění objednávek možnost.

Po aktivaci bude nutné, abyste všechny objednávky zadané vašimi klienty ručně schválili v aplikaci Správa objednávek předtím, než budou převedeny do výroby.








