Ceníky

Chcete-li prodávat fotografické produkty, musíte nejprve vytvořit ceníky, ve kterých definujete všechna kritéria pro prodávané produkty, jejich vlastnosti a ceny. Po vytvoření budou tyto ceníky k dispozici pro použití ve vašich galeriích po aktivaci možnosti Povolit objednávání.
Všechny vytvořené ceníky se zobrazí v nabídce Ceníky v panelu Prodej. Lze je kdykoli upravit kliknutím na tlačítko Upravit. Můžete vytvořit libovolný počet ceníků.

Panel ceníků

Chcete-li vytvořit ceník, musíte na tlačítko Přidat. Zobrazí se nabídka Nový prodejní ceník.

Nabídka Nový prodejní ceník

Nejprve je třeba nastavit Základní nastavení. Zde je třeba dát ceníku název. Tento název bude viditelný pouze pro vás a nebude sdílen s vašimi zákazníky. Ceník můžete nastavit jako výchozí ceník. Tímto způsobem bude aktivován ve výchozím nastavení, když povolíte komercializaci některé z vašich galerií. A pokud chcete, můžete aktivovat zkrášlovač cen, který bude automaticky zaokrouhlovat ceny.

Základní nastavení ceníku

Konfigurace produktů

Pod základním nastavením najdete různé dostupné kategorie fotoproduktů. Je třeba aktivovat ty, které chcete v ceníku nastavit.

Kategorie produktů deaktivována

Jakmile je kategorie produktů aktivována, objeví se nové možnosti. Produkty dostupné v rámci každé kategorie můžete aktivovat a deaktivovat jednotlivě.

Produkty v rámci kategorie Wall Art

Kromě toho můžete kliknutím na položku Konfigurace aktivovat a deaktivovat různé možnosti konfigurace pro jednotlivé produkty. V závislosti na konfigurovaném produktu najdete různé možnosti jeho přizpůsobení. Po nastavení je třeba konfiguraci uložit.

Fotografie v konfigurátoru vyměnitelného rámečku

Můžete také seřadit pořadí, v jakém se zobrazují produkty s fotografiemi, aby se vámi vybraný produkt zobrazil jako první. To provedete jednoduše tak, že kliknete na šipky, které se zobrazují vpravo od každého produktu, a přesunete je nahoru nebo dolů podle svého přání.

Přeuspořádané produkty v ceníku

Můžete změnit pořadí, v jakém se zobrazuje kategorie fotoproduktů i fotoprodukty v rámci této kategorie.

Nastavení cen

U každého produktu můžete určit příplatek. Tato přirážka se přičítá k nákupní ceně výrobku a odpovídá zisku, který obdržíte za každý prodaný výrobek. Můžete definovat různé typy příplatků: Absolutní, kde můžete nastavit pevnou přirážku. Procentuální, kde můžete nastavit procentuální příplatek. Pevný pro každý výrobek, který umožňuje ručně definovat prodejní cenu pro každý výrobek.

Typy příplatků

Pokud kliknete na možnost Konfigurace, když je vybrána možnost Pevný pro každý produkt, zobrazí se konfigurační panel pro daný produkt.

Nabídka konfigurace Pevná pro každý produkt

Zde můžete nakonfigurovat vše, co souvisí s produktem s fotografií, a zjistit informace o jeho nákupní ceně, prodejní ceně a zisku, kterého dosáhnete. Každý produkt můžete aktivovat nebo deaktivovat podle svých potřeb. Ve výchozím nastavení jsou všechny články v rámci fotoproduktu vybrány s přednastavenou prodejní cenou a ziskem. V prvním panelu můžete snadno změnit příplatek pro všechny články na absolutní nebo procentuální typ.

Použít příplatek na vybraný článek v nabídce

Můžete nastavit, aby se konkrétní konfigurace vybrala jako výchozí, když je vybrána k nákupu v galerii. Tím upřednostníte požadovanou konfiguraci a usnadníte zákazníkovi výběr.

Předvolená nabídka zboží

Pomocí filtrů a vyhledávacího nástroje můžete rychle najít všechny články se zadanými funkcemi. Snadno tak aktivujete pouze články s požadovanými funkcemi.

Filtry použité v konfigurátoru

Můžete také rozhodnout o konečné ceně, za kterou se bude každý z nich prodávat, a to jednoduchým zadáním hodnoty do sloupce Prodejní cena. Po provedení nastavení klikněte na tlačítko Uložit.

Typy příplatků

Kdy použít typ příplatku Procenta

Použití procentního příplatku zvažte v případě, že chcete nabídnout flexibilní ceny v závislosti na hodnotě nebo velikosti fotografií. Procentuální příplatky vám umožňují proporcionálně upravit cenu různých fotografických produktů tak, aby odrážely různé výrobní náklady, a přitom zachovat stálou ziskovou marži. Tento přístup je ideální, pokud nabízíte širokou škálu produktů různé kvality a velikosti a dáváte tak zákazníkům možnost svobodně si vybrat variantu, která nejlépe vyhovuje jejich rozpočtu a preferencím.

Kdy použít typ příplatku Absolutní

Absolutní příplatek se dobře osvědčuje, pokud chcete stanovit pevný základní zisk pro své fotografie a s ním pokrýt dodatečné náklady, které nejsou ovlivněny rozdíly ve velikosti nebo hodnotě. Pomocí absolutního příplatku zajistíte dostatečné pokrytí konkrétních nákladů, aniž byste se spoléhali pouze na atributy produktu. Absolutní příplatky jsou obzvláště užitečné, pokud máte standardizované produkty s jednotnými výrobními náklady a chcete zachovat konzistentní ziskovou marži ve všech svých nabídkách.

Kdy použít Pevné pro jednotlivé typy příplatků za výrobek

Zvažte použití příplatku typu Pevná pro každý produkt, pokud chcete mít přesnou kontrolu nad stanovením cen jednotlivých produktů na základě jejich jedinečných vlastností a hodnoty. Tuto metodu stanovení ceny můžete zvolit, pokud máte limitovanou edici nebo exkluzivní kolekci fotografií se zvláštními vlastnostmi, které je odlišují od ostatních vašich nabídek. Metoda pevných cen za produkt vám umožňuje strategicky umístit určité fotografie za prémiové ceny a zároveň zachovat konzistentní cenovou strategii pro zbytek vašeho portfolia.

Vezměte prosím na vědomí, že profesionální účet Saal Digital má ze své podstaty slevu 35 %, která se vztahuje na uvedené ceny. V důsledku toho ceny zobrazené ve sloupci Nákupní ceny již tuto slevu zahrnují, a jsou proto nižší než ceníkové ceny společnosti Saal Digital. To vám s profesionálním účtem Saal Digital dává možnost flexibilně nastavit Prodejní cenu každého článku pod ceníkovou částkou Saal Digital, i když je důležité si uvědomit, že to může mít za následek nižší příjmy.

Digitální soubory

Kromě fotografických produktů můžete prodávat nebo zdarma zpřístupnit své digitální soubory. Více informací naleznete v článku Stahování souborů.

Ceník pro konkrétní snímek

Pro jednotlivý obrázek můžete nastavit konkrétní ceník. To je užitečné, pokud chcete například prodávat skupinovou fotografii v určitém formátu za určitou cenu. Chcete-li to provést, otevřete galerii a vyberte fotografii. Všechny informace o fotografii se zobrazí v nabídce vpravo. Kliknutím na kartu Prodej zobrazíte všechny informace o prodeji. Zde se nachází rozbalovací nabídka ceníku.

Obrázek vybraný v galerii

Ve výchozím nastavení je vybrána možnost Použít ceník z galerie. Stačí vybrat ceník, který chcete aktivovat pro danou fotografii. Po výběru klikněte na tlačítko Uložit změny.

Možnosti ceníku obrázků

Po otevření galerie uvidíte, že vybraná fotografie nabízí produkty a ceny z ceníku zadaného pro danou fotografii.

Strategie tvorby cen: Obecné tipy

Dále uvádíme několik obecných tipů, které vám pomohou efektivně nacenit fotografie:

  1. Spočítejte si výrobní náklady: Začněte tím, že určíte náklady spojené s výrobou každého fotografického produktu, přičemž zohledníte další výdaje svého podnikání. Tyto náklady zahrňte do své cenové strategie.
  2. Prozkoumejte trh: Analyzujte ceny podobných fotografií a produktů ve vašem oboru. Získáte tak představu o cenovém rozpětí, které jsou zákazníci ochotni zaplatit.
  3. Zhodnoťte svou práci: Stanovte cenu své práce na základě její umělecké hodnoty a atraktivity a zohledněte čas a úsilí vynaložené na pořízení a úpravu fotografií. Na svou tvůrčí práci si ponechte přiměřenou marži.
  4. Nabídněte různé cenové varianty: Nabídněte cenové možnosti pro různé velikosti nebo formáty, abyste vyhověli různým rozpočtům.
  5. Kvalita versus kvantita: Najděte rovnováhu mezi prodejem většího počtu fotografií za nižší cenu a prodejem menšího počtu fotografií za vyšší cenu. Zvažte, jak každý z těchto přístupů odpovídá vašim obchodním cílům.
  6. Nabídněte propagační akce: Vytvořte pocit exkluzivity tím, že nabídnete časově omezené propagační akce svých nejlepších fotografií za prémiové ceny.
  7. Poukázky: Zkuste si vybírat z nabídky fotografií, které jsou na trhu k dispozici, např: Nabídněte slevy, když si zákazníci zakoupí více výtisků nebo produktů dohromady.
  8. Testujte a upravujte: Začněte s konkurenčními cenami, a jakmile získáte přehled o preferencích zákazníků a prodejních trendech, upravte ceny podle nich. Sledujte ceny konkurence a zajistěte, aby vaše ceny byly na trhu konkurenceschopné při zachování ziskovosti.
  9. Sledujte ziskovost: Pravidelně kontrolujte údaje o prodeji a nákladech, abyste se ujistili, že z každého prodeje dosahujete zisku.
  10. Vnímání značky: Stanovte ceny fotografií tak, aby odrážely hodnotu vaší značky. Vyvarujte se stanovení příliš nízkých cen, protože to může oslabit vnímání kvality vaší značky.

Nezapomeňte, že tvorba cen je dynamickým aspektem vašeho podnikání a je důležité pravidelně revidovat a aktualizovat cenovou strategii na základě měnících se podmínek na trhu, zpětné vazby od zákazníků a obchodních cílů.